söndag 2 september 2012

feuer!

Om det är något jag faktiskt ska skaffa till huset i höst, förutom en ny glödlampa till ytterbelysningen vid köksingången, så är det en sådan där eldkorg. En av grannarna kom över med en sådan, och en laddning björkved, till festen igår och hur mysigt, värmande och samlande var det inte att ha en sådan! Jag har sett dem lite varstans men aldrig funderat så mycket över huruvida det är något för mig. Men nu är jag såld. Vill ha! Ska ha!

Festen var för övrigt trevlig och lagom städad. Vädret var på vår sida och vi kunde sitta ute hela kvällen under stjärnhimmel och nästan full augustimåne. Regnet började falla först på morgontimmarna då vi sussade under täcket.

Nu är jag hemma i Byn igen. Har burit in lite grejer från bilen och druckit te. Mot sängen!

Inga kommentarer: