söndag 16 september 2012

en silvergrå morgon

Natten har varit drömmar. Drömmar om hemlig oro. Drömmar det var gott att vakna ur, ligga en stund och se ut på natthimlen och sedan lugnt somna om igen. Vetandes att det ju bara var... drömmar.

När det inte längre går att somna om går jag ner i köket, fyller vattenkokaren (ja, ännu en temorgon) och plockar lite medan teet blir klart. Brer mig två smörgåsar av det grövsta brödet och lägger cheddar uppepå. Tänker på den där lektionen i fredags. På berättelserna. På modet att välja att dela något av det innersta. På någon vars prat utan vidare kunde bli en bok. På hur alla människor verkligen bär på historier, värda att berättas, att lyssnas på.

Tänker vidare på mina egna historier. Funderar över vilken jag ska börja med. Dricker mitt te.

Lotta Keyet ställde ut på bibblan häromveckan.



Inga kommentarer: