onsdag 12 september 2012

en go' onsdagskväll

Onsdagskväll på vårt fina bibliotek. Lena Einhorn berättar om sin roman Siri, som handlar om Siri von Essen och hennes relation med August Strindberg.

Egentligen hade jag inte tänkt gå dit. Jag har känt mig lite halvrisig och trött ett par dagar, men kollegan och vännen Susanne skulle dit och jag tänkte att jag blir ju knappast sämre av att gå dit en stund, och knappast bättre av att sitta hemma, heller. Så jag svepte min rödsvarta, palestinakultursjal om halsen och promenerade ut i kvällen.

Och Lena berättade så levande och spännande att jag helt glömde bort den svidande halsen, och lyckades kväva de enstaka hostningarna.


Jag ska inte köpa några böcker före jag får lön, eftersom jag helt enkelt inte har råd, men jag satte i alla fall upp mig på kö för att låna Siri. Den vill jag verkligen läsa!

Inga kommentarer: