måndag 10 september 2012

dimma

Den där känslan när Aïcha drar igång i min telefon och jag vet att klockan är kvart i sex men ändå blir förvånad eftersom det känns som att jag somnade alldeles nyss. Den känslan. Den här morgonen.

En morgon med avsked. Mats kör norrut och vi ses mot slutet av veckan igen. Jag laddar för ännu en fullpetad arbetsvecka. På min teve just nu: Fredrik Svensson sitter i tevesoffan och diskuterar hur pedagogik kan utvecklas genom att vi ser, och utnyttjar, möjligheterna alla nya digitala verktyg. Spännande! Jag gillar hur han också är tydlig med att det verkligen inte finns någon motsättning mellan gedigna grundkunskaper och att vara kreativ och innovativ - tvärtom! Ikväll ska jag absolut kolla på Vetenskapens värld (SVT2 kl 20!) och se mer av detta!

Inga kommentarer: