lördag 1 september 2012

brunisar

Det finns en första gång för allt. Brownies. Det har jag aldrig bakat tidigare. Nu har jag. Två sorter till och med. En med rostade, grovhackade hasselnötter uppepå och en med chilichoklad nedsmält i. Jag lät älsklingen och hans son provsmarra och fick med beröm godkänt. "Brownies" är för övrigt ett väldigt fiffigt namn, tycker jag. Inte alls sådär långsökt som jitterbuggare, kärleksmums och bondkakor...




Vi har hunnit plocka bort en massa nedfallna äpplen också och jag har varit och handlat. Kvar för min del att göra är att slänga ihop en sallad och kanske vara behjälplig vid dukningen. Typ strössla ut silverglitter över duken... Älsklingen klipper gräs och kånkar möbler och donar. Minimalt med disk ska det få bli - vem pallar ta rätt på disk efter 24-25 pers? Inte jag och troligen ingen annan heller.

Solen fortsätter att lysa över oss från en hög blå himmel och även om det är 22 grader ute känns luften ändå lite lättare att andas. Höst!

Inga kommentarer: