tisdag 7 augusti 2012

weather report

Jag borde nog starta en vädersajt. Om jag vore lite mer intresserad av väder, that is. Men hur eller hur så har vädret betydelse. Om det regnar blir en våt, till exempel - om en inte har ett paraply. Och om det är soligt och blått blir en pigg - och solbränd.


När min älskling ringde från en gästhamn någonstans (jag saknar honom!), vid sextiden, sken solen från klarblå himmel här ute på Hammarö. Men jag sa till honom - utan att vilja vara ett dugg negativ... jag liksom bara visste - att det skulle vara igenmulet före sju. Och... det var det. Jag har lärt mig att det är så det funkar denna sommar i nådens år 2012...

Men sådana saker bekämpas lämpligen med hett, nybryggt kaffe (Zoegas!) morronnyheter (idag omväxlar jag lite och kollar Nyhetsmorgon på SVT1) och lite schysst, jazzigt sväng...


Inga kommentarer: