onsdag 8 augusti 2012

one of those mornings


Kaffet smakar ljuvligt denna grå morgon. Jag njuter lite av känslan av nystädat. Ignorerar det gråa utanför fönstren. Kollar nyhetsmorgon i SVT1. Twitter. Läser några intressanta bloggar jag följer. Dricker lite mer kaffe. Tänker på att jag har förberett en god lunchlåda. Och på de allra första små körsbärstomaterna som jag skördade igår. Fantastiskt goda! Tänker på att älsklingen kanske hinner hem till i kväll och att om han inte gör det ska jag ge mig själv en mys- och läskväll. Tänker på ljudboken jag lyssnar på i bilen - Started Early, Took My Dog av Kate Atkinson - och på hur kul det blir att ha Pia här i helgen, på hur roligt det blir att åka till Byn och se om mitt hus nästa vecka och då få äta middag med Catharina och köra Måndagsklubb med Annhelen och så helgen därpå då det blir extra superfint eftersom min Jenny kommer hit! Tänker på familj och på vänskap. På kärleken.

På jobbet vill jag inte tänka.

Så jag gaskar upp mig lite till, med en liten dans...

Inga kommentarer: