fredag 24 augusti 2012

my hour of power

Min tidiga morgontimme hemma. Njutbar. Underbar.

Men också det här med att jag går tidigare till jobbet än jag egentligen skulle behöva. Ett sätt att komma igång i tid, men lugnt och fint. Jag hittade en intressant artikel igår som handlade just om vikten av att inte kickstarta sin arbetsdag genom att försöka kasta upp alla bollar i luften på en gång. Ett par av tipsen använder jag faktiskt redan (jag kollar nästan aldrig mejlen direkt när jag kommer in, längre, och jag försöker alltid avverka den tyngsta uppgiften först... den jag egentligen skulle vilja skjuta upp) och det ger mig en viss lugn och ro. Att komma till jobbet lite tidigare betyder också att jag får en stunds lugn och ro innan alla andra dyker upp. På morgonen kan vi till exempel hålla korta, effektiva möten i relativ lugn och ro - vilket sparar tid! Jag har inte alltid en hel timme innan första lektion, men allraminst en halv... ;)
Hur gör ni för att få en bra start på arbetsdagen?

Annars, då? Det är Fin Fredag! Jag går inte till jobbet i guldlamé eller leopardmönstrat (fast det kunde vara intressant att testa någon gång!) men jag ser prydlig och - förhoppningsvis! - lite småfin ut (trots att det inte ännu riktigt känns som säsong för strumpor, så det fick bli tajts under kjolen) och naglarna är blanksvarta. Jag funderar på spektakulära örhängen, men jag får se. Det som också är Fint är att jag drar till Värmland direkt efter jobbet! Bilen är tankad, väskan packad och ny ljudbok lånad!

Let's grooooove!

1 kommentar:

Ina sa...

Härligt! Trevlig helg! Jag för min del är ledig idag, jätteskönt! Kram