måndag 20 augusti 2012

back in business

Jag. Är. Dödstrött.

Dagen har varit ett underbart kaos av rykten och felinformation och ändringar och obefintliga scheman och dubbla budskap och först när jag skulle gå hem - en timme senare än tänkt och de flesta - föll mitt schema på plats så att jag vet vilka lektioner jag ska ha i morgon. Jag har kånkat böcker och rensat en bokhylla och fyllt på samma bokhylla och druckit kaffe och träffat min nya rektor och bläddrat i papper och klurat på lektioner och skrattat och pratat med härliga, glada kollegor och förberett morgondagens första möte med en ny mentorsklass och träffat nya kollegor och en av dem ska bli medmentor med mig och jag har beställt material och haft ett par korta möten och varit på utelunch med Annhelen och mejlat en del med tidigare kollegor och letat efter grejer och klappat lite på min gamla laptop som stod och väntade på mig och tagit en kort lunchpromenad och jag har tänkt mycket på eleverna som kommer i morgon och jag har inte varit på Facebook (mer än toksnabbt för att kommunicera med två frånvarande kollegor) och det har jag inte varit för att jag inte fått utan för att jag inte hunnit och jag har delat lite information och idéer med min nya rumskamrat Kalle och vet ni... jag älskar det! Jag... JOBBAR!

Och när jag kom hem fixade jag färdigt ett par saker till mötet med nya mentorsklassen igår och av bara farten fixade jag en het tomatsås med lite sköna gröna saker i, som får utgöra stommen i veckans matlådor. Samt fyllde på en säck pellets i den därtill avsedda behållaren.