torsdag 12 juli 2012

landad

Vaknar hemma. Hemma. Smakar på ordet. Jo, men... jag är hemma nu. Framme. Jag tillåter mig att vila i den känslan när jag går ut i det regnvåta gräset för att öppna växthuset för dagen och vattna våra plantor. Tar med mig ett par gurkor in, så vi kan skiva över frukostmackorna. Ny kaffemugg:


God att dricka ur. Inte alla muggar funkar till kaffe. En del funkar bara till te.

Regnmolnen och solen slåss om utrymmet på himlavalvet, men jag har en bok att läsa, saker att skriva och pyssel att hitta på om jag vill. Väderberoende är det sista jag är. Möjligen kan jag önska mig uppehåll i början av nästa vecka då jag ska vara i världens vackraste stad - Stockholm. Ser fram emot långa samtal och promenader längs vatten med ett par väldigt fina och sköna vänner. Fotografiska. Fik. Söder. Bra så.