tisdag 17 juli 2012

homeward bound


Vilken himla trevlig dag med Malin! Vi hann med Fotografiskas utställningar (vi koncentrerade oss på Sally Mann, som bitvis var ganska magstark, och den om Strindberg) och en fin långkaffe uppe i serveringen med den ljuvliga utsikten.
Småkakor som är... små.

Sedan tog vi tunnelbanan till Hötorget och kollade den lilla Banksyutställningen i Konserthusets foajé innan vi tog en runda på PUB, för att Malin ville visa mig något där. Det slutade med att jag köpte fyra kylklampar. Fast... "klampar" kan man knappast kalla dem - de väger väl ungefär som min telefon! Perfa till lunchboxar, ju!

Hade det inte börjat åska och tokregna hade vi kanske hunnit något mer men nu tog vi en extravända inne på PUB och när det lättade på drog vi oss mot t-banenedgången vid Åhléns där våra vägar skildes, för den här gången.
Nu är jag trött och har en lätt släng av huvudvärk och tänkte mestadels försöka sova på bussen hem. Möjligen läsa lite, kanske. Jag kunde naturligtvis inte passera Pocket Shop utan att köpa Marianne Cedervalls Spinnsidan. Jag har läst hennes två första böcker och tänker att det blir lagom småputtrig och feelgoodtrevlig läsning för en resa.

Inga kommentarer: