fredag 13 juli 2012

fredagsbubbel

Efter en liten rundtur till butiker som enbart säljer saker en inte alls behöver men gärna vill ha är vi hemma igen. Jag fick tag på små attiraljer som ska användas under höstens sypyssel. Och vi köpte en vacker, stor ljuslykta som står i vår trapp nu. Måtte höstmörkret komma snart! Därtill fyndade Mats en trådlös ugnstermometer.

Nu har jag klippt till och förberett ett hemligt litet syprojekt som jag ska sy i morgon medan Mats klipper gräsmattan eller nåt. Just nu står han vid spisen och donar med vad som så småningom ska bli en het lammgryta av Guds nåde. Det doftar väldigt lovande av piri-piri och vitlök. Själv har jag som främsta uppgift att sitta vid köksbordet med dator, Midsommarvals, Nina Simone i playlisten och sippa ljusrött bubbel. Sämre uppgifter kan man verkligen ha.



Roligt annars var ju att, inne på MittiCity träffa på Elinor, som jag garanterat inte sett på den här sidan 1980 och som i högsta grad är en del av den historia som är min! Måste bli en fika snart!

Inga kommentarer: