lördag 7 juli 2012

den lata dagen som kom av sig


Bluesdag i Åmål igår. Blues i alla vrår och fullt med folk, men ändå ingen irriterande trängsel eller störiga köer utan bara trivsamt och gemytligt. Utbudet var väl en smula klent (till skillnad från andra år, försäkrade mig både älsklingen och andra) men som helhet var det klart värt en dagsutflykt.

Tur vi inte hade bråttom vid lunchen, dårå...


Idag skulle vara dagen då vi bara skulle lata oss, undantaget en snabb sväng i garaget för Mats och en runda med dammsugaren i köket. Anledningen var dels att vi ju kom hem rätt sent i natt och dels att det skulle regna något alldeles galet i eftermiddag (upp emot 60mm), samt åska. Det blev väl kanske inte riktigt så. Klockan är snart fem, det är mulet men fortfarande uppehåll och först nu, efter en välbehövlig dusch, sätter jag mig ner. Jag har städat, dammsugit, våttorkat, plockat och donat. Kört några maskiner tvätt. Pysslat lite i växthuset och lagat en tabbouli, samt frusit in några liter rabarber som jag helt enkelt inte har lust att ta tillvara idag.

 

Men nu ska Mats laga middag (panerade koljafiléer!) och jag ska ta mig ett glas vin, hitta en bra spåttefajlista och sjunka in i Berättelsen om Nancy igen. Samt frige en humla som förirrat sig in i köket.

Kanske är det i morgon vi ska vila?

Inga kommentarer: