onsdag 25 juli 2012

bugger it

Hur kunde jag glömma USB-kabeln till telefonen hemma? Den som alltid brukar ligga i min väska och som jag verkligen hade behövt mitt i detta kreativa flöde av lektionsidéer. Nu kan jag bara göra allt halvfärdigt.

Jag lugnar mig med en av Kents bästa låtar, som nyss spelades i Sommar med P1...



För övrigt är "bugger" ett svärord som ska användas med visst omdöme då det inte bara betyder "jävel/jävligt, jäkel/jäkligt, fan" osv utan också kan betyda "sodomit" (som juridisk term) och "ha tidelag/sodomi" (verbformen "to bugger"). Slut på dagens språkföreläsning.

1 kommentar:

pärlbesatt sa...

Ah, gillar du Kent? Då kan jag rekommendera en ungdomsbok, om tvillingskap, syskonkärlek- och hat, medialitet, skräck, Göteborg och en helvetes massa Kent-referenser!

Kaninhjärta heter den. Inte superduperjättebra på alla sätt och vis, men klart läsvärd. Och snabbt går det, med korta ungdomsböcker.

Och så tänkte jag på dig när jag läste Bryta om, också en ungdomsbok, om hur det är att växa upp med en förälder med svår psykisk sjukdom. Tänkte det kunde vara en bra förkovransbok, när man jobbar med somligt.