onsdag 20 juni 2012

rött

Igår kväll var jag ordentlig. La fram kläder för idag så jag skulle slippa leta och dessutom undvika att eventuellt störa älsklingens sömn (han sover en halvtimme längre än jag om vardagsmorgnarna) och valde röda caprijeans, svart linne och rödrutig, kortärmad skjorta. Idag är det givetvis mulet. Men skitsamma. Jag lär inte frysa ihjäl. Hoppas jag.

Jag har packat mig ett litet lätt lunchpaket bestående av ett par kokta ägg, en yoghurt och en macka med lufttorkad skinka. Min inre smålänning har min plånbok i ett fast grepp och det går inte an att köpa lunch på jobbet vareviga dag. Inte äta tjocka, goda såser heller. (Mats har för övrigt lovat på heders att ge mig en spark i rôven idag, efter jobbet, så jag tar mig ut på en skogsrunda medan han jobbar med någon bil.) Och så har jag packat ner ett paket te och sötningsmedel. No more coffee@work, tänker jag...

Mer än lovligt morronblek och ofärdig... men rödrutig!
Note to self: GÅ TILL FRISÖREN PÅ MÅNDAG...
Idag är det lektioner igen, på jobbet! Det blir roligt eftersom en skola utan elever känns tom och ofullständig. Å andra sidan; vår planeringstid på tisdagar, och fredagseftermiddagar, behövs! Igår fick jag känna lite på datasystemet som används för dokumentation. Alla kommenterar hur segt det är och hur sakta det går, men finns det någon skola där datorerna/intranätet går med ljusets hastighet och alltid är helt stabilt? Skulle knappast tro det, va'? ;-)


Jag måste komma ihåg att ta med min Riktiga Kudde hem hit efter midsommarhelgen - jag har ont i nacken om morgnarna.

Inga kommentarer: