måndag 4 juni 2012

oralt

Jag gick hem och drog fram dammsugaren och satte igång att dammsuga direkt. Bägge våningarna. Bra det för hade jag hunnit slå mig ner hade jag troligen inte kommit ur soffan igen.

Fin dag idag. Förmiddagen var muntliga examinationer i engelska (steg 5) och det är alltid lika roligt. Sedan dito examination i ReB för Komvux och därefter ett par timmars arbete tillsammans med ett par elever som behöver lite extra stöd. Resultatet av vårt samarbete var godkända betyg i EngA. Alltid lika underbart att se den lysande glädjen hos en elev som lyckas! Dagen avrundades med muntlig examination av en distanselev. Sedan kände jag att jag nog lika gärna kunde traska hem. Min hjärna var något överhettad.

Det här är nog den bästa tiden för födandet av nya idéer. Nu när vi samlar ihop och rundar av arbetsåret är det naturligt att se vad som fungerade fint och vad som kan förbättras eller förnyas till nästa år. Jag ska inte vara här då, men det hindrar inte att min hjärna är full av uppslag och idéer som jag kan använda på min nya arbetsplats, då. Jag planerar saker jag vill prova tillsammans med mina nya elever. Jag kompetenshöjer mig själv genom att läsaläsaläsa. Och tänka. Jag känner en förväntan. En tanke om fortsatta utmaningar  och fortsatt personlig, och yrkesmässig, utveckling.


Inga kommentarer: