måndag 18 juni 2012

ny dag, ny arbetsvecka, nytt jobb

Första dagen på nya jobbet. Wish me luck. Typ. Jag har ganska höga förväntningar på arbetsplatsen, men ännu högre på mig själv så det ska nog bli bra det här. fast visst känns det pirrigt just nu. Det gör det.

Jag ska naturligtvis fortsätta arbeta som lärare, främst i engelska. De flesta eleverna läser gymnasiekurser, men några är ännu inte klara med högstadiet så "individualiserad" undervisning kommer nog att få en högst bokstavlig betydelse. Inga klasser utan mestadels en-till-en-undervisning och ibland kanske någon mer. En utmaning värd namnet, men också ett arbete som har potential att ge mycket tillbaka.

Min nya arbetsplats heter Klarälvsgården, ligger tre mil norr om Karlstad och är ni nyfnikna kan ni kika HÄR.

Nu ska jag ha min morgonrutin precis som jag brukar: kaffe, nyheter och lite softande. Min ljudbok (The Sunday Philosophy Club är slut, så jag får väl svänga inom biblioteket efter jobbet.

Ruggigt, grått och lite vått ute idag - men inte lika kulet som i lördags, då älsklingen släpade fram den här och drog igång...

3 kommentarer:

Yvonne L-S sa...

Lycka till idag!

pärlbesatt sa...

Ser fram emot att höra hur det blev.

magda sa...

Tack, Yvonne!
Pärlisen> Dag 1 avrapporterad! :)