fredag 8 juni 2012

gräsänka men ingen blues

Mats (a k a älsklingen) är på finsittning med jobbet. Jag har lovat hämta i sena natten. Och under tiden som han glammar och minglar njuter jag egentid. Jag har ju fortfarande det där enorma behovet av att vara för mig själv ibland och en sådan här kväll känns mycket bra.

Jag har smarrat i mig mozzarellaost och grillade kycklinglår (köpegrillade såklart... ingen matlagning när man är själv - en god tumregel!) och i frysen finns sockerfri vaniljglass (som är god).

Teven visar ett program om vildsvin, inklusive tillagning, och är jag sugen så kan jag se ett program och Shakespeare lite senare, på Kunskapskanalen. Härligt, hehe...

Jag har just satt på tevatten, har laptopen i knät och bredvid mig har jag virkning, telefon och läsning (Från lydnad till ansvar: Kunskapssyn, känslor och relationer i skolan av Margareta Normell). Samt en fjärrkontroll. Bäddat för en självkväll! Yehheyy!


... och jag har kommit ihåg att stänga växthuset för idag!

Inga kommentarer: