torsdag 28 juni 2012

ekologiskt är logiskt!


Det börjar ordna till sig. Vi vaknar till ännu en solig och fin dag. Himlen är löftesrikt blå och kaffesurrogatet (Löfbergs... ;) smakar riktigt gott. Vi drar upp lösa planer för ännu en skönt ledig dag. Älsklingen ska nog laga lite på en bil och vara allmänt kreativ och jag måste iväg och göra ett nödvändighetsinköp (min favvobehå har plötsligt gått sönder och jag måste tjacka upp mig på ett par nya, av samma modell). 


I eftermiddag tänkte vi vara galet intellektuella; luta oss bekvämt tillbaka på altanen med varsin god bok (jag har börjat på Roslund & Hellströms Två soldater) och svalkande dryck inom bekvämt räckhåll.


I växthuset händer det grejer! Nyss var gurkplantorna små bebisar - nu är det redan dags för att skörda den första gurkan! Bladpersiljan frodas hej vilt och tomaterna växer så det syns, och är fulla av gula blommor. Chiliplantorna är kraftiga och fina, de också, men blommar inte ännu. Det enda som inte riktigt tar fart är libbstickorna - men de lever åtminstone.

Ekologiskt så det visslar om det!

1 kommentar:

pärlbesatt sa...

Oh, den blå flaskan har jag läst om, på tal om ekologiskt, eller snarare hållbart leverne. En kille i Ghana (tror jag, eller om det var Nigeria), som gör pärlor av risajklat glas, saknade de flaskorna, det kom inte in tillräckligt många och den färgen på pärlorna var bland de mest populära. :)