tisdag 8 maj 2012

visualisera

Tisdag. Say no more.

Men jag ska ändå försöka vända denna dag till något positivt, tänker jag. Om inte annat lär den passera kvickt eftersom jag har fullpetat i agendan. Restprov, lektion, vikarielektion, rättningar ad infinitum och en del uppstyrning därtill.

Just nu på min teve spelas Beatles Let It Be och jag ser en gyllengul strandremsa som möter ett blått, frasande hav. Några människor promenerar och joggar längs vattnet och det blir en bra sinnebild för hur jag skulle vilja se mig själv i slutet av sommaren. Och jag kommer på att om jag inte springer vid ett hav så finns det stränder även vid det innanhav som Vänern är. Jag ska tänka på detta under dagen. Om jag hinner.


Det har varit minusgrader i natt och nu glittrar frosten på min bil i morgonsolen. Himlen är klar och det lovar att bli en vacker dag. I eftermiddag ska det bli en rask promenadrunda igen - om än något mindre lång än i går.

Inga kommentarer: