måndag 7 maj 2012

slit und släp

(Mina grammatikglasögon?)

Jag har ägnat hela eftermiddagen åt läsning av elevers uppsatser från förra veckans nationella prov. Och omläsning. Läsning med pennan i hand. Närstudier. Kommenterande. Bedömning av exempelvis struktur och innehåll, grammatik och stavning. Nu är jag helt slut i huvudet. Orkar inte läsa en endaste rad till. Det kan ju låta som en mindre bra sak men i själva verket är det alldeles utmärkt, för här sitter jag med en halvtimme kvar av arbetsdagen och liksom bara längtar hem till de där springskorna som är framsatta i hallen. Till träningskläderna jag la fram i morse. Till den där milen jag ska gå i vårsolen. Ingen powerwalk idag - bara en rask och skön promenad som får ta den tid det tar.

Jag har till och med laddat batteriet i iPoden.

Inga kommentarer: