onsdag 23 maj 2012

lång dags färd mot natt

Jag var på jobbet kvart i åtta i morse och gick hem ungefär vid halvsju. Sådana dagar är det nu. Men jag hann allt jag tänkt mig, plus lite till. Nationella proven för ettorna är rättade (Listening & Reading - återstår: Writing), deltentan i ReA för en industritrea är också rättad - och individuella kompletteringsuppgifter utformade. Mina fina matriser (ära vare excel) är ifyllda och jag har hunnit sitta några timmar med en elev som behövde få sitt prov, frågor och svarsalternativ, uppläst. Jag har gjort långa listor och prickat av dem. På lunchen hann jag klippa mig, lämna böcker på bibblan, tanka och tvätta bilen samt hämta lite lunchmat. Tyvärr hann jag inte äta lunchen inom tiden, utan tog det vid skrivbordet. Jag har bokat tider för elever som av en eller annan anledning inte varit med på nationella proven (hela eller delar) och jag har möblerat om en sal så det blir sittning för drygt 60 personer, eftersom vi får besök av Mats Watting, från Hare Krishna, i morgon. Några uppsatser (NP Eng05/A - Writing) har jag också börjat granska. Dessutom hade vi en ej i vårt PM inbokad betygskonferens på eftermiddagen och den var jag också med på.

Efter jobbet var jag och handlade och sedan jobbade jag en stund med de sista ReA-rättningarna här hemma innan jag satte färg i håret och tog ett avslappnande fotbad. Nu är mina fötter lena och mjuka och både tå- och fingernaglar nylackade. Håret snyggt.


En sådan dag.

Mina nagelband är lite lessna.

Inga kommentarer: