fredag 11 maj 2012

fin fredag

Våren har liksom smugit igång, i skydd av lite tristväder. Det är så milt och skönt ute. Plötsligt blommar hägg och fruktträd, gräsmattor är gröna och nyklippta och jag kan konstatera att inte bara har klätterhortensiorna överlevt vintern utan dessutom är det bra drag på alla mina pioner också, även den stora jag delade till tre.

Apropå blomma. Hur länge blommar orkidéer egentligen? Jag köpte två innan första advent. En dyr dubbel i en blomsteraffär och en billig enkel på IKEA. Och de blommar ännu! Snart sex månader, alltså. Fascinerande.

Fredag idag. Fin Fredag. Några elever ska göra prov som de missat och jag passar på att fortsätta rätta nationella prov, lägga sista handen vid planeringen för ettorna under tiden jag är i England och i allmänhet styra upp saker och ting så att åtminstone en viss ordning råder för mig, när jag kommer tillbaka.

Och ikväll blir det middag med bästaste Catharina! Livs- och jobbsamtal, något gott att äta och lite rött därtill. Något att se fram emot!


2 kommentarer:

Ina sa...

Japp, det blir en perfekt avslutning på veckan:)!

Laura sa...

Vad mysigt med en mysfredag :)

Jadu...orkidéer är mystiska, har en väninna vars blommar i stort sett konstant.

Ha en fin dag och njut av våren!