fredag 11 maj 2012

cykellängtan

Min kollega Martin undrar om jag gillar att cykla (svar: ja!), var jag brukar cykla (i skogen eller stan?), vad jag har för cykel och visar mig ett youtubeklipp som visserligen är en smula för fart- och farofyllt för min smak (jag har min trippel-zarkov-med-skruv-vurpa 2008 i färskt minne och skulle jag glömma kan jag alltid tänka på hur Burg Herzbergresan 2009 frös inne för att jag fick lägga respengarna på en ny tand...), men som ändå får mig att sakna min kära Cycle Pro Stony Point. Den har flyttat till Värmland och det dröjer ett par veckor tills jag kan bråka med den igen.

Vi noterar cyklistens glada skratt och ser på hans skugga hur han trampar frenetiskt i lägen där en troligast hade bromsat. Och vi enas om att ska en vara galen ska en vara det i skogen där en åtminstone faller lite mjukare. Vi diskuterar också huruvida en måste vara chilenare för att ge sig in på ett sådant här projekt, men kommer raskt fram till att galenskap definitivt är en internationell företeelse...

Håll i hatten, för nu blir det åka av:

1 kommentar:

Laura sa...

Ja...får man inte en adrenalinkick av det...så får man det nog aldrig ;-)

Jag gillar att cykla men nån måtta får det va' haha