lördag 12 maj 2012

another saturday morning, park lane

Naturligtvis skulle det bli så här. När en gör en gångs skull kan sova ut, och har längtat hela veckan efter att få göra det, så vaknar en såklart aptidigt. *muttra* Jag känner en anings stress då jag haft så mycket omkring mig att jag förträngt att jag kanske borde packa och sådant. Men för att lugna ner mig tassade jag upp, samlade ihop en hög med kläder och gick ner och satte igång tvättmaskinen. Sedan satte jag på kaffe - testar just nu Zoegas Black Velvet, och det är ljuvligt! - och medan det blev klart diskade jag upp efter vår framfart igår kväll.


Och nu gör jag det jag inte gjort på väääldigt länge; jag är tillbaka i sängen. Med en stor mugg kaffe, med en slatt grädde i, laptopen, en intressant bok (Yrke: LÄRARE) och Stil på P1. Nere i vardagsrummet har jag en megalång spellista med Leonard Cohen som oslagbart soundtrack. Därutanför mina ännu fördragna gardiner dundrar vinden genom kvarteret och prövar björkars elasticitet. En lugn och fin lördagsmorgon som varsamt får starta om.


Inga kommentarer: