torsdag 5 april 2012

min chef

Igår, under en lektion i engelska, fick vi besök av vår rektor. Det är inte på något sätt unikt, men det var ändå en trevlig och positiv överraskning. Först tänkte jag att han kanske hade något han ville säga till klassen eller mig, men han gick omkring och deltog i diskussionerna (på oklanderlig engelska) och gjorde sig ingen brådska.

Mot slutet av lektionen avslöjade han varför han valt att besöka just mitt klassrum, just : Han hade sett på facebook att jag lagt upp en länk till min blogg - och i mitt inlägg påstod facebook att jag befann mig i Värmland... Han kunde ju inte tänka sig att jag bara smitit iväg på en tidigarelagd påskledighet, men ville ändå kolla läget, liksom. Haha... jeffla facebook. Opålitligt. Verkligen.

Men ändå - tack vare det fick vi ju trevligt och mycket uppskattat besök. Jag önskar att rektorer generellt hade mer tid för just sådant - det är ovärderligt för verksamheten i allmänhet och för oss lärare/eleverna i synnerhet!




Inga kommentarer: