onsdag 18 april 2012

lysande utsikter

Morgonen börjar så lovande. Sol över hustaken och fågelsång i trädgården. Blå himmel med lätta skyar. Knopparna på mina klätterhortensior väntar på att explodera och forsythian tänker uppenbarligen blomma trots att det är frysgrader om nätterna.

Själv är jag både här och nu och någon annanstans i mina tankar. Jag har hamnat i en sorteringsfas i livet. Knyter en del band hårdare och skapar andra, nya. Somliga klipper jag av. Jag försöker ta tag i saker jag länge tänkt göra och planerar en ljusnande framtid. Sår frön och planterar om...






3 kommentarer:

ANNA sa...

Det där är bra grejer... att rensa ut sådant som tar plats, både fysiskt och mentalt, saker, måsten och människor.

När man aktivt jobbat med det ett tag blir det bara enklare och enklare. Iallafall jag kände redan från första "spadtaget" hur gott det var att bli av med en massa skit å skrut och onödigt (meningslöst onödigt inte "den här vill jag faktist ha"-onödigt)som jag samlat på mej.

magda sa...

Ja, du har så rätt. Jag har ju sett i din blogg att du rensar, du också :)

ANNA sa...

Att jag gör *smiles* Å det blir bara bättre och bättre och enklare å enklare att släppa taget om pryls och töjs.
Ibland blir det en slant av sakerna (bra å ha), ibland får de ett nytt hem (andra blir glada) och ibland hamnar de på tippen (återvinning/förbränning dv energi), beroende på vad det är.