torsdag 26 april 2012

how about second breakfast?

Älsklingen väcker mig med vackra ord, vid sjutiden...
- Kaffet är färdigt.
Och jag kommer upp ur dvalan, sveper in mig i morgonrocken och vacklar ner i köket där ljusen är tända och frukostbordet dukat. Mmm...

Efter en stund kör han, försenad, till jobbet och jag sätter på radion. Kollar mejlen. Klär mig. Pysslar lite. Och tar fram böcker och material så att jag kan förkovra mig lite. Ta en bloggpromenad och besöka mitt utvidgade kollegium. Ständigt kompetensutveckla mig själv.

En gemensam vän till mig och älsklingen kommer förbi och vi pratar bort en stund. Sedan kör han vidare och jag brygger på en kanna till. Slår mig ner för att dels läsa en rapport om religionsundervisning på gymnasiet, från Skolinspektionen, och dels läsa vidare i Aidan Chambers Böcker inom oss och Nu ler Vygotskij av Anne-Marie Körling.

Kanske skulle ta mig en knäckemacka också?


Inga kommentarer: