torsdag 12 april 2012

hoj hoj

Sagt och [faktiskt] gjort! Jag gjorde en plan i huvudet, med hjälp av eniro, och sedan trampade jag iväg. Kass kondition, delvis grusvägar, en och annan sugande backe och växlar i behov av justering gjorde att jag cyklade 18.5 km på 65 minuter. Fast då stannade jag en gång för att pyssla fram telefonen, ta ett kort och mmsa till min älskling. Något att putsa på, helt enkelt.

Men alldeles bortsett från sunktid så var detta en särdeles trevlig premiärtur, för året! Att cykla i vårsolsglitter med en stor flock tranor över huvudet, och dofter av risbränning ute bland bondgårdarna, ger mersmak. Jag tror banne mig det får bli en sväng i morgon igen!

Det är förresten 15 år sedan jag köpte min helt fantastiska cykel, som då kostade drygt sextusen. Den har varit värd varenda korvöre och ska hålla i många år än!



Nu har jag druckit vatten, fått ett spännande telefonsamtal samt ätit lite yoghurt. Nu får det bli en lång, varm dusch innan jag tar itu med resten av dagen!

Inga kommentarer: