torsdag 26 april 2012

en skrider till handling

Jag gjorde nyss en Fantomen. Förklädd till en vanlig medborgare (träningsbraller och luvtröja samt walkingskor från Reebok) körde jag till Centrum för att posta ett Mycket Viktigt Brev samt köpa nål och tråd så jag kan laga en liten detalj som gått sönder.

Det är bra att komma sig ut. Då vaknar en till liv och kanske fortsätter göra saker i stället för att falla ner i sunkträsket och bara hasa omkring i raggsockar. Men jag är så trött idag.

Så jag gör en deal med mig själv; om jag gör några aktiva saker får jag sova middag sedan. Det är väl snällt mot mig? Det jag ska göra är att diska lite, baka knäckebröd och städa gästtoan och badrummet samt hänga tvätten som snurrar i maskinen. Sedan får jag rulla ihop mig och sova lite middag.

Jag är schysst mot mig, jag.

(monster på skeppsholmen)

2 kommentarer:

Ina sa...

Tycker att det var väldigt mycket du skulle göra innan du fick vila. Baka knäckebröd lät avancerat;).

magda sa...

Jamen... annars slöar jag ihop totalt!

Och vet du... knäckebröd kan vara det enklaste jag bakat nånsin! :)