lördag 18 februari 2012

trött i fötterna

Jag och Matilda tog en hälsosam och stärkande promenad in till Åhléns City där vi träffade en kompis till henne och tog en kaffe och en scones innan jag halvsprang till pendeln mot Älvsjö för att möta raraste vännen Malin. Jag behövde ta ut pengar och inne i entréhallen såg jag en skylt där det stod "Bankomat". Hmm... det såg lurt ut. En uttagsautomat på en mässa - utan kö? Hm igen. Kunde jag ha sådan svintur? Eller... nej... den var antagligen stängd. Men när jag rundade hörnet kunde jag lugna mig. Eller inte. Jättekön Allan. Som jag fick ställa mig i.

Men det sved snabbt över och sedan gick vi ytterst systematiskt igenom hela mässan och gjorde en del nödvändiga inköp. Dessa kommer jag att redovisa separat, vid tillfälle. Men det var några ljuvliga garner, bland annat. Jag såg också en underbar kofta jag vill sticka, från Nina Sagulin på Nysta, men tusen spänn för garn kändes lite i mastigaste laget, just nu. En annan dag...

Sushimellanmål satt fint och som avrundning en stunds fint samtal på en bänk innan vi skildes åt och jag tog tåget tillbaka in till stan och hastade uppför Vasagatan för att ta ett glas vin med Matilda och två sköna pluggkompisar till henne, på ett riktigt skönt sunkhak.

Det snöblaskar och blåser satan i Stockholm just nu. Vi har vackrat oss en smula för att snart dra mot Gamla Stan och middag på Ardbeg Embassy. Ganska ovärt med tanke på vädret. Jag kommer att se ut som ett utskitet äpple ändå, efter att bara ha gått ner till bussen på andra sidan gatan...

Inga kommentarer: