tisdag 28 februari 2012

tisdagsångesten

Tisdag igen. BLEH.

Så. Nu har jag kräkt ur mig det. Det känns genast en smula bättre och med nybryggt Zoegas och tända ljus ökar välbefinnandet ännu något litet. Av gårkvällens snöfallsförsök blev det bara ett litet tyst regn. Nästan tre plusgrader just nu. Men mörkare än igår, på grund av molnigheten och vätan som suger upp allt ljus det kommer åt. Men jag kan ju inte få allt...

Egentligen är tisdagar bra dagar - åtminstone jobwise. Dagens lektioner är trivsamma - jag tycker steg-2-kursen i religion är galet rolig att arbeta med! Och idag kan jag ju ta en lång, härlig promenad med Johanna efter jobbet! Bara en sådan sak! Så den här dagen ska nog passera, den också.

Johanna sover nog länge än, men det är trivsamt med någon mer i huset. Bara vetskapen, liksom, att det finns någon här. det gillar jag. Ibland märks det lite extra att Twisted Sisters flyttat ut. Inte för att jag själv är hemma så mycket nuförtiden, då.

1 kommentar:

Lilla gumman. sa...

"det gråtrista gradvis lättade och molnen särade på sig så att solen kunde tränga igenom och lysa upp min eftermiddag"

Vädererotik!