torsdag 23 februari 2012

sportlov dag 4

Jag ville gå upp samtidigt som min älskling. Det ville jag verkligen. Men han beordrade mig att sova till nio och vem är väl jag att ifrågasätta sådan auktoritet? Så jag rullade snällt in mig i täckfluffset och somnade om. Gott. Men nu är jag vaken och uppe. Därtill nyduschad och kaffandes.

Och... det är SOL ute! BLÅ himmel! Minsann om det inte ska få bli en promenad i eftermiddag! Men först ska jag in till stan och träffa syrran Malin för en lunch. Och så handla hem lite tills ikväll, då sköna Yvonne och Per kommer för att käka och kanske spela något spel. Myset liksom bara fortsätter och fortsätter. Synnerligen njutbar ledighet, helt enkelt.

Och vi planerar annan ledighet, redan nu. Än så länge är planerna väldigt lösa i kanterna, men jag kan avslöja såpass mycket som att de handlar om en tur på hjul. På två hjul. Min älskling inköpte en mycket fin kartbok igår. Den satt vi och bläddrade i, tillsammans, och spånade lite på tänkbara vägar som i sig själva också kan få vara mål.

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Vad kär du låter! :) Min älskling, det låter allt annat än Mannen och dylikt. Gulligt!

magda sa...

Jag är kär. Grundligt. Han är min älskling! :)