torsdag 23 februari 2012

solsidan

(Karlstads stora torg låg tämligen öde i vårvintersolens glans.)

Karlstad visar sig från sin finaste februarisida idag. Jag och Malin lunchar på Frost som inte är dyrare än någon annan lunchkrog, men har bordsservering och mycket fräsch inredning. Sådant gillar vi. Trivsamt och viktigt samtal, sådär syrror emellan, blir det förstås. Efter lunchen kör jag förbi hennes jobb och får låna ett TP ifall vi skulle få lust på sådant inför kvällen.

(Här chefar svågern Per!)

På väg hem kommer jag på att jag ju skulle kunna köpa en uppgraderad frågelåda till TP:t och svänger förbi Toys'R'Us och knatar in där. Öhm. De hade en hel vägg med spel men inga uppgraderingar. Och vad är det som händer i spelvärlden? TP som kräver batterier? Är det små ljus- och ljudeffekter på spelplanen då, eller? Vad hände med att utföra sina segergester för egen maskin? Monopol som går snabbare med hjälp av "den nya snabbtärningen"? Är inte själva vitsen med Monopol att man ska sitta i timmar, spela och mysa tillsammans? Jag kör hem med oförrättat ärende.

Nu ska träningsbrallerna på och sedan blir det en rask promenad!

Inga kommentarer: