måndag 27 februari 2012

monday, monday - so good to me

Tänk så fort man kan vänja sig vid en annan dygnsrytm och ett annat liv. Det gick dock ganska bra ändå, att komma mig ur sängen och vackla ner till duschen, via kaffebryggaren. Lite långsammare än vanligt, men ändå med styrfart.

Nu kör jag finaste morronrutinen, kaffet smakar ljuvligt och jag inviger underlägget jag fick av Malin, när vi sågs i Stockholm. Jag kan se hur ljuset erövrat ännu en bit av morgonen. Det är ganska ljust och klockan är ju bara tjugo i sju. Helt snöfritt men hustak, gräsmattor och bilrutor är täckta av seg frost. Nio minusgrader var det (ute) när jag klev upp. Men så länge det inte är snö känner jag mig nöjd.

Meryl Streep vann en Oscar i natt för Järnladyn. Den vill jag se. Den och Simon och ekarna står ganska högt på att-se-listan.

På agendan idag står studiedag. Tema: entreprenöriellt lärande och samarbete mellan skola och företag. Om jag ska vara fullständigt ärlig (och det ska man ju) så är jag fruktansvärt otaggad för detta. Men jag får givetvis tugga i mig det. Under tiden ska jag se tillbaka på en fin ledighet och se fram emot att Johanna landar i Byn, frampå tidiga kvällen! Sweet!

Nu: påfyllning av kaffe!

Inga kommentarer: