onsdag 29 februari 2012

kaffesörprajs

Så traskar jag hemåt i vädret som aldrig lyfte under dagen. Molnen går så lågt att de nästan nuddar vid mitt trista, trötta hår. Galet hembakat-knäckebröds-hungrig är jag när jag otåligt drar upp dagens fångst ur brevlådan; en räkning från Länsförsäkringar (Stugan Vid Sjön I De Djupa Skogarna), reklam från en auktoriserad bilverkstad, Nybro EXTRA (som alltid går rakt ner i pappersåtervinningskassen - liksom bilverkstadreklamen) och så - efterlängtat! - nya numret av Skriva.

Samt ett tjockt, vitt, vadderat kuvert med norska, lite silvriga, frimärken på...

Där försvinner hungern. Men otåligheten är ju kvar - man är välan nyfiken och glad när man får mysko paket västerifrån?! - så jag skyndar mig in, sliter upp kuvertet och hittar ett helt underbart tyg inuti. Till mig! Från Lilla gumman!

Åh! TACK, sötisen! Du är verkligen bara SÅ gullig, du! Det är minsann just ett sådant tyg som Tanter från Emmajävlaboda gillar! Nu ska jag vända och vrida på det och komma på vad jag ska göra av det!


Fast jag heter inte Olsson längre!

2 kommentarer:

Lilla gumman. sa...

Hoho! Så det kom fram idag, vad kul! Jag tänkte ju på dig med gång jag såg det i katalogen, så jag kunde inte bläddra vidare förrän jag hade fått beställt det :)

Jag tycker det skulle passa fint som något slags foder i en av dina väskor? Kanske?


Nej men du, det där med ditt namn. Jag vill liksom alltid skriva R och resten, men sen när jag letar efter din adress på nätet så kommer Olsson upp å då blir jag lite osäker å skriver det. Men då vet jag nu att det är Olssonförbud och att jag skriver R och resten istället! =)

magda sa...

Haha... det där med namnet... det är LUGNT! :D Och det är Ronnby!

Tyget... hmm... foder... ja kanske? Vi får se! Spännande!