måndag 13 februari 2012

gooooood moooorning, världen

(Winter wonderland - eller min bakgård)

Godmorgon där ute i vad som ändå är kvardröjande nattmörker. Måndag igen! Hela veckan ligger framför oss som en blankfrusen sjö. Vad som helst kan hända! Om vi tillåter det, alltså. Och det gör vi väl?

Själv tänkte jag ta bilen till jobbet. Det innebär att jag inte kan köra direkt hem efter arbetsdagens slut, såvida jag inte vill skämmas ögonen ur mig. Alltså måste jag köra någon annanstans. Göra en omväg. Jag tänkte faktiskt köra till gymmet. Väskan står redan packad och färdig vid ytterdörren. Planen är att ta en runda på en träningscykel. Inte lyfta och greja med maskinerna. Bara cykla. Jag har en känsla av att alla nyårslöften nu dött sotdöden och att det finns utrymme nog att andas på. Vi får väl se.

Men än är det mörker, tända ljus, nyheter på teve och en påfyllning av Byns godaste. Om en stund: ett long distance call...

Inga kommentarer: