fredag 13 januari 2012

skratt och tårar

En mysig kväll med en skön vän. Catharina och jag samtalar om precis allt. Högt och lågt. Vitt och brett. Långt bort och väldigt nära. Det bli en del fniss, många gapskratt och ikväll blev det också en del tårar. Jag berättade om P och upptäckte efter en stund att jag var alldeles våt om kinderna. Tårarna bara liksom rann. Och rann. Igen. Jag lät dem göra det.

Vad är döden egentligen? Vart tar man vägen? Sådant pratade vi om. Och en stund senare fnissade vi åt en rolig, men rätt privat, sak och så kom vi in på drömmar, kreativitet, kärlek, relationer, underbara män och svin till karlar och stickning och om att ses en kväll i veckan och kanske pyssla lite ihop, fika och snacka mer.

Maten blev väldigt god förresten, och det italienska vinet Catharina hade med sig satt fint till! Disken tar jag i morgon.

Inga kommentarer: