måndag 16 januari 2012

måndagar

Jag tycker att måndagar är helt okej dagar. Visst känns helgen alltid någon dag för kort men på måndagsmorgonen ligger den nya veckan ganska oskriven framför mig och jag känner en viss förväntan. En positiv förväntan. Lagd planering ska prövas mot verkligheten och mellanrummen ska fyllas. Det pirrar lite i händerna.

Kolmörker ute. Varma, glimrande ljus i mitt fönster och på mitt bord. Hett, svart kaffe i frökenmuggen. Nyheter på teve. Det finns något väldigt förutsägbart och samtidigt trivsamt igenkänningsbart i mina morgnar. De skapar ett lugn hos mig. En varlig och varm start som hjälper mig att möta dagen med lugn och tillförsikt.

Arbete väntar idag. En fullspäckad dag. Kvällen bjuder på repetition med kören. Och eftersom sotaren kommer under dagen tänkte jag fylla på pelletsförrådet så att det bara är att kicka igång brännaren när han är klar.

Och så long distance calls, då...

Inga kommentarer: