måndag 23 januari 2012

i snösvängen

Efter jobbet promenerade jag bort till affären för att posta ett brev och köpa ett par nödvändigheter. Annhelen gjorde mig trevligt sällskap en bit på vägen. Sedan gick jag hem, hivade in handväskan och kassen och grep mig an skottning av garageinfarten. Snön var tung men, trots minusgraderna, ännu inte ihopfrusen så det gick på en lång kvart. Det är inte kul att skotta snö men det är faktiskt inte tråkigt heller. Jag tar det som ett gratis träningspass. Med ångan uppe gick jag ner i källaren, matade brännaren med några säckar pellets och satte på en tvättmaskin.

Nu dricker jag te, kollar nyheter och kanske tar jag upp stickningen om en stund. Jag tänker bara vila och ha en lugn kväll med tända ljus och long distance calls.

De säger, på nyheterna, att Big Ben lutar. Där ser man. Annars är Big Ben ett rätt trevligt hak på söder. När man hängt där en kväll brukar det mesta luta.

2 kommentarer:

Karekel sa...

Woho! "Lutande tornet i London", en ny sevärdhet att se för mig på torsdag! :D

magda sa...

Ska du dit då? LYLLOS!