torsdag 19 januari 2012

en slags fredag

Lång natts ostörd sömn laddar upp mina batterier för en lång dag. Tända ljus och doften av det nybryggda kaffet väcker mig sakta ur det rent vegetativa morgontillståndet till något som liknar liv. Jag dricker mitt kaffe i djupa klunkar. Morronfixen. Låter tankarna vandra som de vill en stund.

Tids nog är det dags att samla ihop mig. Arbeta. Samtala. Vara till hands för ungdomar och kollegor. Själv få stöd och input. Så småningom gå hem, lägga väskan i bagaget på bilen, sätta mig bakom ratten och köra norrut. Arto Paasilinna och en känsla av... fredag får göra mig sällskap.

2 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Har du kollat länken med street art jag skickade? Så fina grejer! Ha en fin lill-fredag! :)

magda sa...

Ja, det har jag! Superfina grejer. Verkligen konst!

Allt gott till dig också!