torsdag 26 januari 2012

17,4

Så kallt var det i mitt kök nyss. Temperaturen brukar snarare ligga på mellan 19 och 20 grader och tro mig - det här känns. Tur jag har fleecefiltar i morronsoffan. Fast det kunde förstås vara värre; det är -3.7 ute...

Long distance call. Det sista den här veckan. Denna ständiga saknad och längtan. Glädjen och lyckan över att ha varandra. Återseendets eufori. Och så samtal, så nära man kan komma. Skratt. Förtrolighet. Varma beröringar. Kärlek.

Men först ska en arbetsdag avverkas. En Kandidat ska handledas och lektioner hållas. Enskild undervisning med någon. Lite hopplock av dokument och en sista koll så att nästa vecka är planerad - i den mån jag planerar. Det brukar fungera bäst med en riktning och en grovskiss. Kanske en snabbfika med Annhelen också?

Nu: mera kaffe. Och möjligen en pelletsbrännarfixare i antågande?

(Den här älskade mannen fyllde ju år i lördags! Min Lillmys!)

Inga kommentarer: