måndag 12 december 2011

ett gott samvete...

... sägs vara den bästa huvudkudden. Jag säger: glöm det. Det här är den bästa huvudkudden:

Och hör sedan.

Bra dag på jobbet, mitt plötsliga hemlängtansbryt till trots. Om inte berget kan komma till Muhammed får Muhammed och så vidare. Och så blev det. Ja, jag är kryptisk. Men så är det med hemlisar. Tids nog ska jag avslöja. Men inte nu.

Utan att passera Gå (min ytterdörr) satte jag mig i bilen och körde till järnaffären för att införskaffa 1 st snöskyffel. Och då är järnaffären stängd. Vafalls? Kvart i fem? Där har vi några som inte är alltför kundtillvända. Hm. Så då åkte jag bort till en byggfirma och efter en viss vånda och tittande på olika former av snöskyfflar inhandlades ovanstående exemplar. Kom an, Kung Bore! (Och blir det tokmycket snö lejer jag bort skyfflandet, kanske till någon med snöslunga.)

Nu blir det strax lite julavslutningsfika med kören.

Inga kommentarer: