onsdag 23 november 2011

smitare

Jag hade ett möte på IFO i samband med godmanskapet och efter det gled jag helt snyggt hem. Det är fint att någon enstaka gång komma hem när det fortfarande är dagsljus så att jag till exempel kan dammsuga och göra det bra. Dagsljus är i och för sig ett ganska relativt begrepp. Den här dagen vill ju aldrig lyfta utan gryningen gick över i skymning någonstans i höjd med lunchtid. Lunchtid är också ett rätt relativt begrepp ibland. Idag till exempel. Det fick bli en stående nödraket vid diskbänken i personalrummet. Inte för att vara sån, då, men det tar faktiskt ganska mycket på krafterna att ha en Kandidat, ibland. För att inte tala om den tid som går åt och som gör att jag måste gå extra tidigt till jobbet om morgnarna och komma hem extra sent, för att hinna med allt det som helt enkelt måste göras.

Men nu är hemmet prydligt igen och på väg tillbaka till jobbet, för Öppet hus, ska jag passa på att handla lite kattsand och städa ur lådan så att de också kan känna lite finstämning. Mittiveckanstädning är den bästa!

Inga kommentarer: