onsdag 30 november 2011

langetterier

Mitt syprojekt tar form. Jag insåg snabbt att det inte låter sig göras med maskin utan måste göras helt för hand och med den finaste langettsöm. Det kan faktiskt bli fint! Men det är tungt att sy för hand och jag har avslutat för ikväll. Nya tag imorgon!

Jag har hittat en liten ensemble som faktiskt ger mig en skön Downton Abbeykänsla. På onsdag ska jag hämta den i en mig närbelägen, större stad!

Annars är kvällen lite tråkig. Jag känner mig ensam och tom. Saknar. Jag funderar på att strax lägga mig och läsa en lååång stund. Somna och vakna till en ny dag, en ny morgon.

2 kommentarer:

ANNA sa...

Åhh.. det är du och Lady Mary ;)

Gissar förresten att du är en sucker för Huset Elliot också... Den serien borde få gå i repris å det snaraste.

magda sa...

Jaaaa! :D