fredag 4 november 2011

kungsholmsmorgon II

(Street art av det mjukare slaget)

Matilda åkte nyss till uni för sin tenta, som hon givetvis kommer att klara galant. Därifrån direkt till Stavanger (med flyg då) så nu har jag lägenheten för mig själv några timmar innan det är dags att promenera in till Centralen, längs Norr Mälarstrand, i den milda, mjuka novemberluften och möta Netti och sedan påbörja Tjejhelgen!

Så här långt gör jag som jag brukar om morgnarna; sitter i soffan, dricker kaffe och kollar Nyhetsmorgon i SVT1. Så småningom ska jag väl komma mig in i duschen och så göra mig klar för att hitta på trevligheter. Det som är riktigt skönt är att vi inte har några som helst planer utan bara ska göra det vi får lust med och som faller oss in. Jag hoppas det blir ett besök på Fotografiska. Nuförtiden missar jag aldrig ett besök där när jag är i stan och det ser ut att vara intressanta utställningar där även denna gång.

Från köket smyger sig fortfarande doften av kaffe. Dags att fylla på muggen, ringa ett samtal och så ta tag i denna Fina Fredagsförmiddag.

Inga kommentarer: