onsdag 30 november 2011

effektiv dag

Idag har jag hunnit göra precis allt jag föresatte mig när arbetsdagen började. Prov är rättade, lektioner genomförda och nya planerade, seminariefrågor till inte mindre än tre olika bokseminarier är förberedda och uppladdade i de respektive virtuella rummen i vår lärportal. Samtal som ska ringas är ringda och mejl som ska skrivas är skrivna. Som avslutning på dagen blev det en gofika med mentorsklassen SP3 och på hemvägen gick jag ett ärende och hämtade upp lite papper.

Nu när jag är hemma tänkte jag fortsätta på min inslagna väg och få lite pyssel gjort. Ett av mina djärvare syprojekt som kräver inte så lite koncentration får inleda kvällen och när jag sedan känner att det vore skönt att sjunka ner i soffhörnet ska ett stickprojekt åka fram, i stället.

Under tiden kan jag tänka på uppgifterna till sista skrivarträffen för den här gången. Jag har egentligen skrivit den största uppgiften redan (vi arbetar fortfarande med minnen), men det blev så oerhört personligt att jag helt enkelt inte kan dela det med de andra i gruppen. Det finns nog bara en person i hela världen jag kan dela det med och det är den person jag delar minnena med. Tids nog ska jag göra det.

So long!

Inga kommentarer: