måndag 7 november 2011

comme ci, comme ça


Jag somnade sent igår, uppvarvad som jag var efter helgen och hemresan, så jag borde vara mycket tröttare än jag är. Jag känner mig ganska energisk, till och med. Men det är ju inte mycket att hänga upp sig på! Tvärtom något att ta vara på med en lång arbetsdag framför sig och så repetition med Köriosa ikväll!

Katterna är översociala just nu. De formligen klättrar på mig och det hade varit mysigt att vara hemma med dem och bara mysa omkring (önska kostar ingenting). Det får dock anstå till helgen, som ska bli synnerligen hemmavarande och pysslig.

Just nu är det fokus på arbetsdagen som kommer att bli späckad och rolig. Det är bråda tider nu, i skolan. Utvecklingssamtal, samtal med andra lärare om elevers utveckling, planering av sista delen av kurserna och därmed sammanhängande examinationer, utvärderingar. Möten, tankar inför vårterminen, insamling av elevarbeten och hej och hå. En glöggfest ska planeras också.

Det gäller att ha fötterna på jorden, i synnerhet när resten av kroppen mestadels befinner sig uppe bland molnen.

Inga kommentarer: