tisdag 29 november 2011

baka!

Nu är det den tid på året då jag trippar på saffran! Framförallt i vanliga, lite småfula lussebullar men till söndagens skrivarträff (den sista...) tänkte jag göra en saffranskladdkaka. Saffran är också ljuvligt ihop med fisk - och då inte nödvändigtvis en bouillabaisse även om det också är helt fantastiskt gott. Tror jag ska tänka ut något gott recept att pröva när Linus kommer och hälsar på i helgen!

December snart, alltså. En njutmånad liksom november, men med lite större förväntningar. Jag vägrar som vanligt hets, press och stress. Stänger in mig hemma med Trans-Siberian Orchestra, massor av ljus och en och annan gofika med sköna vänner. Jag måste göra en raid till en närbelägen stad (köpa väggfärg, bland annat) men tänker göra det en vardagseftermiddag då jag tänker att utsikterna är mindre att behöva bli nertrampad.

Men än är det november. Morgonmörkret ligger tjockt utanför mina fönster och kaffet doftar ljuvligt. Jag laddar för ännu en dag av arbete. Ser fram emot den.

Inga kommentarer: