tisdag 4 oktober 2011

men fan då

Morgonmörker därutanför, tända ljus, Gomorron Sverige, katter, te och soffa. Vänta. Backa lite. Te? Inte kaffe? Nä, just det. Te. Det betyder att jag vaknade med svidande hals. I de lägena måste jag dricka te. Kaffe gör en svidande hals värre, för mig. Jag hade faktiskt tänkt ta en sovmorgon (i alla fall försöka) men något låg och skavde längst in i medvetandet och så kom jag på det... Jag ska ju vikariera för en kollega, första lektionen. GAH.

Nå, jag har faktiskt ingen jättefeber så det är bara att käka Panodil (done!) mot den allmänna värken i kroppen, dricka te och lyfta sig själv i håret. Lyckligtvis har kollegan noga förberett allt så jag behöver bara gå in och sätta igång alltihopa. Sedan kan jag faktiskt, om jag mår superkass, gå hem och vila lite. Men det ska nog gå vägen. Som lärare är man rätt van vid sjuknärvaro. Och sjuk är jag ju faktiskt inte. Än.

Nu ska jag ägna mig åt nyheter och mera te!

(Charles Grey, 2nd Earl Grey)

Inga kommentarer: